Draft Kings mění reklamní strategii a plánují expanzi mimo USA 

Jeden ze dvou největších poskytovatelů Daily Fantasy Sports v USA, herna Draft Kings, se rozhodl přehodnotit svou dosavadní reklamní strategii, která je podle CEO firmy Jasona Robinsa místy příliš zaměřená na peněžní faktor hry.

Ostatní | 23.07.2016 | Jakub Šedivý
Sdílej článek      

Doposud se americká herna Draft Kings v televizních reklamách prezentovala jako místo, kde se dá pomocí sledování sportů jednoduše a rychle zbohatnout. Od příští sezóny by se ale měla současná strategie změnit a v nových spotech podporovat více i rekreační hraní. Pro Fortune Magazine nový plán odhalil výkonný ředitel a spoluzakladatel herny Jason Robins. „Po revizi všech našich reklam jsme došli k závěru, že byly až moc zaměřené na vyhrávání peněz a věci jako soupeření s přáteli, zlepšený zážitek ze sledování zápasů nebo studování statistik jsme úplně vynechali,“ vysvětluje. 

Poslední tři jmenované důvody jsou podle Robinse ty, které k Daily Fantasy Sports láká stále více a více hráčů. Přijde mu, že byly v reklamách na úkor radosti z peněžní výhry potlačovány a od začátku nového ročníku se bude herna věnovat hlavně jim. Draft Kings je, co se týče investic do televizních reklam, výrazně aktivnější než jejich největší konkurent FanDuel. V září, ještě před začátkem loňské sezóny NFL, překročily televizní výdaje herny 100 miliónů dolarů, do svých reklam využila například i známého herce Edwarda Nortona

Obě herny procházely minulou sezónu složitým obdobím, protože se v několika státech dlouho řešilo jejich legální působení na trhu. O tom, zda je Daily Fantasy Sports gambling nebo dovedností hra, se zkonodárci dlouho přeli například v New Yorku, návrh o legalizaci ale podle posledních zpráv prošel, dnes se už pouze čeká na schvalující podpis guvernéra státu. Řešení legálních záležítostí napříč USA je pro Draft Kings stále velkým tématem. „Snažíme se vyhovět všem 50 státům a jejich regulacím, abychom tam mohli legálně a čistě fungovat,“ tvrdí Robins. Provozovatelé DFS heren mají jistě v hlavách pět let starý Černý pátek online pokeru a nechtějí si podbnou situací projít na vlastní kůži. Sami se snaží působit více transparentně a zamezit například přístupu mladistvým. 

Blíží se rozšíření do dalších koutů světa

Robins označuje řešení legálních záležítostí za velkou výzvu, ale také jako fakt, který bylo nutné podstoupit. Herna má navíc od začátku letošního roku zkušenosti se vstupem na trh ve Velké Británii, a nově získané znalosti chce využít v další chystané expanzi, která má příjit brzy. „Americký trh má stále veliké množství lidí nepolíbených fantasy, které chceme získat, ale náš další veliký a důležitý krok bude určitě přidání nového trhu,“ říká Robins. 

V rozhovoru CEO nepotvrdil brzké přidání Evropy, ale je vysoce pravděpodobné, že právě na tento trh se bude chtít Draft Kings co nejdříve dostat. Podle slov Robinse zatím herna zjišťuje, kam budou vést její další kroky a jaké jsou možnosti expanze. Příjemně ho prý překvapilo dosavadní působení ve Veliké Británii, kde začátkem února herna uzavřela partnerské smlouvy s Arsenalem, Liverpoolem a Watfordem. Pozitivní slova o Anglii mohou nahrávat právě Evropě.

Na celý rozhovor s CEO Draft Kings Jasonem Robinsem se můžete podívat na webu Fortune Magazine po kliknutí na tento odkaz.

Diskuse k článku

Přidat komentář
Pokud se chcete zapojit do diskuze, musíte být přihlášeni. Přihlásit se můžete zde.